Wednesday 9 May 2012

mansuh PTPTN hingga ke BERSIH 3.0

sekian lama setelah kebebasan akademik lahir pula kempen mansuhkan PTPTN.rasanya malas aku nk tulis panjang2 ap yang berlaku,ap yang terjadi..tak mahu aku tulis kerana aku tak ada di situ.sebenarnya terasa sangat2 kerugian kerana aku tak duduk sekali cuma mampu menyokng dari jauh.

apa yang aku ingin katakan perjuangan mahasiswa masih belum selesai.dari satu tuntutan ke satu tuntutan.dari bebas berakademik ke mansuh PTPTN masih belum satu pun berjaya.apa pun kezaliman penindasan yang dihadapi mahasiswa sedikit pun tidak menggetarkan jiwa dan hati pejuang mahasiswa.aku tak kesah jika kerajaan tak mahu dengar suara mahasiswa,kerana terbukti rakyat sudah terasa gelombang kebangkitan mahasiswa.rakyat sahajalah harapan mahasiswa untuk tukar rejim dan sekaligus memakbulkan tuntutan mahasiswa.

usaha,usaha dan terus beraktivisme bukan kerana nama atau mahu popular.perjuangan ini untuk menjamin masa depan generasi muda.kepada mereka yang menghina perjuangan mahasiswa kami sedikit pun tidak berkira atau mengungkit jika kamu atau anak2 kamu merasa pendidikan percuma dan kebebasan berakademik kerana itu hak kita semua cuma kini kamu buta dan agak bebal mengerti satu realiti kini.

BERSIH3.0...ibu segala demo dan ini adalah demo yg menyuarakan tuntutan rakyat.mahasiswa juga rakyat.mereka berhak untuk turut serta.tiada kena mengena dengan rejim jika mahasiswa mahu berdemo kerana hari sabtu adalah hari cuti lebih baik berdemo dari pergi merancuk dan clubbing.

aku berani tulis kerana aku pergi BERSIH3.0 sebagai rakyat marhaen dan bukan kerana parti politik atau mak cik ambeega.di sana bermacam2 jenis manusia ada yg PUNK,SOSIALIS,KOMUNIS,ANARKIS,LGBT,BLACK METAL tak kurang juga SB,mereka memeriahkan sambutan rakyat untuk menyatakan tuntutan.

tapi sayangnya dataran merdeka dipagar,tetapi bagi aku itu atu perkara yang bagus,bila mereka tutup dataran maknanya kami akan ke jalan raya.pembangkang punya parti politik melompat gembira kerana inilah masanya menunjukkan kejahatan BN atau nama manjeNYE "REJIM"..jika kerajaan bagi dataran pembangkang mati kutu.

BERSIH3.0 menggamit kenangan bagi pencinta demokrasi dan mereka yang hobinya berdemo.
FRU mmg ganas.polis juga ganas..ini mempercepatkan tarikh expired REJIM untuk dihumban ke tong sampah kapitalis.NAMPAKNYA ANWAR IBRAHIM AND THE GANG MELOMPAT GEMBIRA BILA POLIS DAN FRU BAWAH TAJAAN REJIM MENGGANAS..KAH KAH KAH

DEMONSTRASI BUDAYA KITA





kepada mereka yang tak pergi jangan risau DEMONSTRASI BUDAYA KITA...KAH KAH KAH

No comments:

Post a Comment