Thursday 10 May 2012

1 Malaysia,laungan perpaduan atau seruan racist?

laungan perpaduan,1 Malaysia.laungan yang sering dilaungkan untuk menyemai perpaduan rakyat malaysia.laungan 1 malaysia menyeru semua kaum di malaysia untuk bersatu padu,bertoleransi dan hidup dalam keadaan yg harmoni bersama sama.aku sebagai rakyat malaysia sangat sayang kepada tanah air ini.aku tidak mempunyai masalah untuk duduk bersama org cina atau india.jadi serba sedikit aku menyokong 1 malaysia di atas paksi hidup harmoni dan bersatu padu dengan kaum lain.ini bukan bermakna AKU penyokong atau kuda barisan nasional.

tetap kini aku memandang 1 malaysia hanyalah retorik dan laungan palsu lakonan dato` seri najib selaku perdana menteri malaysia.maaf kata dato` seri najib telah gagal menyemai semangat 1 malaysia di kalangan ahli2 BN sekaligus ahli UMNO.

hal ini kerana aku melihat ramai lagi ahli2 UMNO yg menghasut masyarakat dengan hasutan di mana mengatakan bila anwar ibrahim and the gang memerintah melayu hilang kuasa dan islam hilang kehrmatan.apakah sekarang UMNO menjaga kehormatan ISLAM??.tidak cukup dengan itu mereka menggelar lim guan eng sbg anti islam untuk mereka kekal sbg hero.adakah sebelum ini melayu yg menjadi ketua menteri pulau pinang??.di mana letaknya keberkesanan laungan 1 malaysia????

lebih menyakitkan hati bila puak2 racist yg malas membaca ini berbicara tentang agama.tapi mereka buta UMNO sendiri pun berkerja sama dengan MCA dan MIC..adakah MCA dan MIC berbangsa melayu?jadi bagi aku 1 malaysia hanya retorik di mana tiada semangat perpaduan,yg ada hanyalah laungan racist "HIDUP MELAYU".benarlah kata saudara Hishamuddin Rais di mana hantu org melayu adalah org cina.

kesimpulannya,1 malaysia gagal dan terus gagal jika masih ada puak2 berfikiran sempit dan racist.jadi saya katakan laungan 1 malaysia adalah retorik sebaiknya digantikan dengan "MALAYSIA UNTUK MELAYU"..

fikirlah atau kamu akan rugi..


DEMONSTRASI BUDAYA KITA




KATAKAN TIDAK PADA MAT RACIST



MAT RACIST GENG DENGAN MAMAK..KAH KAH KAH

No comments:

Post a Comment