Sunday 19 July 2015

Raya, Rasuah dan Rasisma : Melayu, Cina dan Anjing

Hari raya ini merupakan hari raya pertama rakyat Malaysia dengan GST. Adakah membebankan atau tidak, kita mampu menjawabnya kerana kita semua adalah pembayar GST.

Masalah hari raya ini ialah kita terpaksa bertolak ansur dengan saudara mara yang mempunyai pelbagai ideologi. Bertukar cerita dan pendapat sehingga ke tahap berdebat jika isu yang dibincangkan itu kritikal.

Isu low yat telah menjadi buah mulut di hari raya ini. Ada yang menyalahkan cina yang selalu menipu dalam berniaga sebagai punca kepada pergaduhan itu. Ada juga yang mengaitkan ini adalah isu perkauman, di mana cina mahu berkuasa dan menjadikan melayu sebagai hamba.

Pemikiran yang terkebelakang ini perlu dijentik, disepak dan dibunuh. Isu sebenar adalah rasuah. Cina sudah lama menjadi tuan di negara ini kerana rasuah. Lihatlah di Cameron Highlands berapa banyak kebun cina yang dibina secara haram. Cina menjadi tuan di Cameron Highlands.

Siapakah yang menerima rasuah itu? Pegawai daerah Cameron Highlands semuanya Melayu. Kalau Melayu memusuhi Cina, bagaimana cina boleh buka kebun haram di Cameron Highlands? Siapakah Melayu yang beri kebenaran kepada cina untuk membuka kebun haram? Bukan jarang kita mendengar pegawai melayu kita dipanggil anjing oleh orang cina. Adakah kerana pegawai kita seorang melayu? Jawapannya BUKAN/TIDAK .

Pegawai Melayu dipanggil anjing kerana harga diri mereka murah. Mampu dibeli oleh duit. Suka makan rasuah. Oleh sebab itu Melayu dipandang hina di tanah sendirri.

Cina bagi rasuah pada Pegawai Melayu, orang melayu yang pergi gaduh dengan orang cina sebab mereka tak tahu yang jual negara ini sebenarnya adalah Pegawai Melayu sendiri.

Pilih Kasih

Rasuah telah menjadikan negara ini rosak. Uptown Shah Alam diserbu dan disita, peniaga Melayu yang berniaga di situ berputih mata. Pegawai Melayu kita sendiri yang menyita.

Berbeza dengan yang berlaku di petaling street dan low yat. Tidak banyak barang yang disita. Di petaling street Pegawai Melayu hanya jumpa dua buah kedai yang menjual barang tiruan.

Kepala hotak dia lah, satu malaysia dan hampir satu dunia tahu Petaling Street menjual barangan tiruan, Adakah ini disebabkan Melayu memusuhi Cina dan Cina memusuhi Melayu? Adakah cina tidak tahu tentang di petaling street itu menjual barangan tiruan?

Sehingga ada yang gembira apabila kerajaan mula telus dengan menyerbu uptown. Tetapi semua membisu apabila hanya dua kedai yang disita di petaling street.

Rasuah dan salahguna kuasa sangat jelas. Dua benda ini tidak mengenal kaum atau warna kulit. Duit adalah tuhan mereka. Rasuah dan Perasuah merupakan jenayah dan mereka tidak kisah jika berlaku rusuhan kaum, ASALKAN GOLONGAN PENINDAS INI BOLEH MEMBERI DAN MAKAN RASUAH MEREKA TIDAK KISAH JIKA ANAK BANGSA MEREKA BERBUNUHAN.

Ini semua kerana rasuah, cina beri rasuah pada melayu. Cina cina dan Melayu ini hidup mewah, sedang kita bertelagah kerana perkauman. Yang kenyang terus kenyang, yang lapar akan menyalahkan satu sama lain kerana bagi mereka perbezaan kaum yang menyebabkan mereka lapar.

Sedangkan yang menyebabkan rakyat bawahan kelaparan adalah kerana rasuah dan salah guna kuasa.

Cina Jho Low dan Najib Razak adalah bukti, di mana cina dan melayu mampu berkerjasama atas nama RASUAH dan SALAH GUNA KUASA.


Anjing

Di dalam dunia ini cuma ada dua, kaum penindas dan kaum yang tertindas. Sama ada kau mahu menjadi kucing yang melawan atau menjadi anjing yang diikat lehernya. Fikirannya dipaksa, hidupnya seperti di dalam penjara.

Anjing anjing liberal contohnya melaungkan demokrasi tetapi dalam masa yang sama menghalang untuk Orang Islam melaksanakan hudud dan sama Seperti Lembu agamawan yang suka merekrut tuhan dan menjual agama untuk berkuasa.

Akhirnya isu rasuah dan salahguna kuasa tidak menjadi perhatian. Isu gaduh kaum dan gaduh agama lebih mengghairahkan. Celaka betul lah.

FUCK OFF

No comments:

Post a Comment